Hinde en Jazz

Als alles naar wens blijft verlopen, zal Hinde’s nest rond 31 december 2011 worden geboren.

Vrijdag reden Hinde en ik de prachtige herfstkleuren van Limburg en het Duitse Rheinland tegemoet. Geen idee hoe het komt, maar zulke kleuren hebben we niet in de kop van Noord-Holland; bij ons worden de bladeren gelig en dan dwarrelen ze alweer naar de grond.

Toen we Hinde en Jazz samen in de grote tuin lieten, gingen ze direct samen spelen….

Hinde vond het allemaal wel spannend, en ook al was ze duidelijk aan het flirten met Jazz, ze vond het ook een beetje eng!

Het vervolg verliep volkomen naar wens van alle betrokkenen, maar is helaas niet door de censuur heen gekomen ;>)

Hinde had in ieder geval geen slaapmutsje nodig die avond.

De volgende dag reed ik met Hinde naar Schloss Wickrath, een paar kilometer van ons hotel in Mönchengladbach.

Een echt kasteel kun je dit niet noemen, meer een soort domein, gelegen in een prachtig park met een slotgracht eromheen. Het was bijna twintig graden en windstil en ik had alle tijd; Hinde moest er dus aan geloven; een eerste poseershot van een hele serie ;>)

Aangelegde tuinen wisselden af met stukjes wildere natuur;

Aan de achterkant van het domein vond ik de stallen van de Rheinische volbloedpaarden, op deze plek wordt ook het stamboek hiervan bijgehouden.

Hinde voor het standbeeld van één van de meest invloedrijke hengsten in het ras, op ware grootte. Af en toe keek ze eens wantrouwend naar boven ;>)). Is het een wonder dat whippetmensen vaak ook van paarden houden? Zo ken ik ook diverse paardenmensen, die op een gegeven moment zijn overgestapt op whippets.

De prachtige kleuren in het park….

… vond ik terug in Hinde’s halsband. Blijf dus nog maar even staan, Hinde, braaf ;>)

Op stille laantjes durfde ik haar wel even los te laten struinen…

Oeps, weer een rode boom… poseren geblazen. Ze staat er prachtig op vind ik, maar hoe heb ik die horizon toch zo scheef gekregen ;>) 

Geen idee, vrouwtje, en zucht…. waarom moest die halsband nu weer af…? (dit moest ik even opmerken, omdat ik anders weer een slimme vraag van Evelien ga krijgen ;>)). Misschien is het nu toch tijd voor een tweede potje….

Dat opnieuw niet door de censuur heen kwam.

Ze keken elkaar aan en….. deze keer geen tijd voor geren, geflirt en spelletjes. Die kennismaking had gisteren al plaats gevonden en Hinde wist deze keer precies waar Abraham de mosterd haalt.

Maar na afloop werd er uitgebreid en opgetogen samen gegaloppeerd en gestoeid, en dat was erg leuk om te zien.

Deze hebben we helaas nooit in Den Helder. Toch heb ik goede hoop, want de twee dekkingen zijn naar mijn gevoel volgens het boekje verlopen.

Zou deze ook goed zijn? De tijd zal het leren….. wordt vervolgd.

In memoriam: Of Summer’s Joy Gently

Pientje is er niet meer. Ik heb er geen woorden voor, het is heel erg verdrietig. Ze was voor Deke en Cees in de eerste plaats een fijne en geliefde huisgenote, daarnaast was zij een succesvol showkampioene. Een veelzijdig hondje; nog niet zo lang geleden haalde ze haar coursinglicentie; er staat een superfimpje van op Deke’s website, onder op Pientjes pagina. Een whippetmeisje vol kracht en levenslust flitst er voorbij….. het is niet te bevatten dat ze een paar maanden later al naar het licht moest gaan. Pientje is vier jaar oud geworden.

We kunnen geen dagen toevoegen aan het leven, maar wel leven aan de dagen. Mijn gedachten zijn bij degenen die dat hebben gedaan en intens van haar hebben gehouden: Deke en Cees, en Wim en Jos. http://www.southgrovewhippets.com/pientje-nl

Trip naar de Midlands

Afgelopen weekend was ik met Wim mee naar Engeland, waar hij de teven ging keuren op de Midland Whippet Club champion show, in Rugby. Ik was mee voor de gezelligheid, maar ook om van alle geplaatste teven en van de winnaars foto’s te maken. Die zijn nu te zien in een foto album op mijn facebookpagina.

We logeerden bij Wendy, de fokker van Chloe’s moeder Chelridge Cleomedes. Meet Louis….. de charmante nestbroer van Evelien’s James. Tevens halfbroer van Tinne’s Dyllis. En zoon van Chloe’s naar Engeland geëxporteerde halfzus Of Summer’s Joy Gillian – volgen jullie het nog?

Gillian viert binnenkort alweer haar 10e verjaardag. De tijd vliegt zo snel voorbij …. ik weet nog dat onze toen tweejarige Chloe bij Wim en Jos logeerde, en de hele week gefascineerd met haar hoofd boven de werpkist had gehangen, waarin Gillian en haar nestgenoten lagen.

Smoeltje….. Crystal, één van de twee teckeldames in Wendy’s huishouden. Zodra je op de bank ging zitten vlijde zij haar hoogzwangere worstelijfje tegen je aan, de buik pront naar voren ;>)

Een ander leuk moment van het weekend: op puppybezoek bij Linda, de fokker van Chloe’s vader (Welstar Wyoming). Het nest was precies acht weken oud, dus heel interessant om even op tafel te “keuren”.

Maar kijken naar de interactie in de tuin, tussen moeder en kids, was minstens zo leuk als puppies keuren ;>))

Het fraaie hoofd van Baron, de vader van het nest (Welstar With Strauss). Tevens de vader van o.a. Evelien’s James, Wendy’s Louis en Tinne’s Dyllis. Kunnen jullie het nog volgen ;>)).

De volgende dag was er de show. Er waren zo’n 200 teven ingeschreven onder Wim, een lange maar leuke klus dus. Tussen het foto’s maken door had ik gelegenheid om met allerlei mensen bij te praten en weer heel veel op te steken van de fokkerij in Engeland. Op deze foto de winnaars van de dag: beste teef en tevens beste whippet, beste pup en beste veteraan. De reuen werden gekeurd door Agneta Kappers (Kapriol whippets).

De dag na de show hadden we nog wat tijd om te ontspannen; na het uitgebreide ontbijt stond een mooie wandeling in het bos op het programma.

Gillian even aan de lijn, halfbroer en -zus Louis en Lola ergens razend in het bos…..

Meestal in geen velden of wegen te bekennen….

Maar ze wisten ons steeds weer feilloos terug te vinden, net voor we een bocht om sloegen ;>))

Headstudy van Lola, dochter van Gillian en Railfield Raindust (de beste veteraan op de showfoto hierboven). Kunnen jullie het nog volgen ;>). Ach, wat je niet snapt sla je gewoon over, zegt mijn moeder altijd, en ik denk dat zij een heel wijze vrouw is…….