Mogen het een paar kilootjes meer zijn?

Hinde groeit gestaag, en is nog steeds hongerig en happy.

Nikki kwam dit weekend meehelpen met allerlei klusjes die moeten gebeuren voor het nest geboren wordt. En het volgen van de zwangerschap van een whippet die je goed kent is een leuk “projectje” voor iemand die dit jaar diergeneeskunde gaat studeren. Hier luistert ze naar het geborrel en gepruttel van Hinde’s pupjes en Hinde lijkt het erg lollig te vinden ;>)).

Tussen de klusjes door is er tijd voor een wandeling in de Donkere Duinen. Chloe, Jewel en Hinde zijn altijd dol op logees. Dat gaat zo ver, dat ze bij hen in bed proberen te kruipen – en bij Nikki lukt dit ook, altijd.

Hinde, Chloe en Jewel laten zich gewillig dresseren. Voor koekjes, uiteraard….

De dames waren gisteren behoorlijk jagerig en actief. In het bos, maar ook gisterenavond laat in het donker, achter een kat aan bij de dijk. We gaan Hinde voor de zekerheid maar aan de uitloopriem houden.

Hinde weegt nu al 3 kilo meer dan gebruikelijk. Je ziet misschien niet zo veel van onderen, maar ze torst wel 25% van haar lichaamsgewicht extra met zich mee. En ze moet nog een dag of 12, 13.

Hinde’s oma Chloe in februari 2004, óók twee weken voor de bevalling.

Mijn vierde whippet Cruftsy verkeert deze week in goed gezelschap. Maar eigenlijk wordt kerstmis dit jaar een ondergeschoven kindje, en alleen maar een aanloop naar voor ons één van de spannendste gebeurtenissen van 2011 ;>)

Verder dan kerstkleuren komt het niet…..

Tja, dat krijg je, wanneer je een wellnessdag inlast, voor een gezichtsbehandeling, hot stone massage, sauna, en om op een bijzondere manier de vissen te voeren…… je blog blijft dan onaangeroerd!

Het kwam vandaag wel nog van een strandwandeling met ons bezoek, maar het was te koud en winderig om een buikfoto van Hinde in de natuur te maken.

Hinde is nu zes weken zwanger. Ze groeit gestaag, maar gelukkig niet meer zo explosief als vorige week opeens gebeurde…. want er zijn toch nog bijna drie weken te gaan.

Dit was een buikfoto van Hinde’s moeder Jewel, ook zes weken na de dekking. Zij lijkt hier dikker dan Hinde, maar zij droeg haar pups wel meer “onderaan” dan Hinde, die net als haar oma Chloe vooral van boven gezien heel breed is over de ribpartij en er dus “ronder” uitziet.

Hinde heeft altijd haar neus op tafel, en het is moeilijk om haar op rantsoen te zetten in deze toestand. Dat doen we dus ook niet……

Verder is hier alles in diepe rust, en de bank goed bezet. Ik heb eigenlijk geen zin om kerstbomen op te tuigen. Less is more…. er komt volgende week ook al een grote werpkist in de kamer te staan! Gelukkig heb ik standaard kerstkleuren in mijn huis ;>))

Met een kerststuk op de bar kom je ook al een heel eind. En kaarsen, véél kaarsen ;>))

Cadeautje uit Zwitserland ligt al een week mijn geduld op de proef te stellen…..

De échte cadeautjes liggen trouwens op de bank. Hier liggen er bij elkaar geteld misschien wel…… 8, 9, 10?

Het puppykraampakket is net binnen; met allerlei handige accessoires die nodig zijn voor, tijdens en vlak na de geboorte. Voor het eerst heb ik de boel niet geleend ;>)). De werpkist schiet nu op heb ik gezien (met dank aan Ronald); volgend weekend kan Hinde waarschijnlijk haar hol wel gaan verkennen!

Ruim vijf weken zwanger, nog geen vier te gaan

Ik was deze week aan het werk in Zwitserland, en zag toen ik gisteren thuis kwam een enorm verschil in Hinde. Mijn moeder had het me al gezegd over de telefoon: ze dijt ontzettend snel uit……… Deze glunderfoto is van vanochtend, de 38e dag.

Verder is Hinde vrolijk en lief, en aanhankelijk. Eet nog steeds als een dijkwerker.

En ze zoekt steun bij haar moeder Jewel, want de veranderingen die wij zien, die voelt Hinde natuurlijk des te beter. Nog een dag of 26, dan kennen ook wij haar geheim!