26 dagen; kinderspel

Er wordt nog meestentijds geslapen…..

Maar tussendoor wordt er steeds vaker eventjes gespeeld…..

De broertjes in een vriendschappelijke schermutseling…

Na een minuut of vijf spelen en rondwandelen in de puppyren valt het hele spul weer in slaap;

Hinde wordt steeds vaker als klimrek gebruikt;

Maar nog altijd fungeert ze het meest als melkbar…..

Een gezellige boel daar aan de onderkant….

Soms ziet het drinken er zó uit. Wanneer pups groter worden gaan ze er namelijk bij staan of zitten. Maar het is nog wat te vroeg voor ze, en Hinde is op deze foto aan het afzien: de pups zijn nog te klein en gebruiken hier hun mond om zich in evenwicht te houden. In die mondjes zitten al lekker wat scherpe tandjes – en dat is de reden van Hinde’s lijdende gezicht…..

Als ze ligt gaat het drinken prima. En ze lijkt best wel te genieten van het gefriemel om zich heen ;>)

Zelfs het bijten in allerlei onderdelen lijkt haar niet te deren….

Blauw wil later het liefst gaan barfen ;>)

De B’tjes laten af en toe al vervaarlijk gegrom horen tijdens hun spel, en soms draaien ze al op hoge pootjes om elkaar heen. Dan zijn het net echte honden ;>)).

Maar daarbuiten zijn het nog altijd engeltjes, die steeds ruimer in hun vel gaan zitten en zeer ontspannen keer op keer naar dromenland vertrekken….

Marianne en mijn ouders opa en oma Bakker passen deze week om de beurt op. Dan maakt mijn moeder ons eten klaar in mijn keuken. 

En het opeten ervan ziet er zó uit. Bij hen zijn mijn dames dat zo gewend ;>))

23 dagen, in naam van Oranje… eh Rood, doe open die poort!

De werpkist is ruim genoeg voor Hinde, oma Jewel en hun viertal, maar de buitenwereld begon al een paar dagen te lonken. Vooral het rode teefje zag telkens haar kans schoon om de loopplank af te marcheren….

Fijn, quality time met je oma, maar er moet toch meer uit het leven zijn te halen ;>)

En dus legden Rosanna, Guido, Nikki en ik zaterdag een stuk vinyl neer en hebben we de puppyren opgebouwd voor de B’tjes.

Met wat speelgoed erin, dat direct werd uitgetest. Die avond sliepen wij voor het eerst sinds drie weken niet meer in de woonkamer.

’s Middags zat de kamer vol met bezoek;

En terwijl wij genoten van gebak en een glaasje….

Genoten de pups op hun eigen manier van het bezoek. Zzzzz….

Zzzzz…..

Zzzzzz…..

Zzzzz…..

Hinde is heel relaxed met bezoek, maar houdt alles wel in de gaten;

Er staan sinds donderdag balletjes rundvlees op het program. Die gaan er steeds rapper in; de bezoekers deden het middagrondje.

Dit staat ook drie keer per dag op het program: wanneer we na de wandelingen thuis komen moeten de dames met hun pootjes door een verdund Dettolbad. Dat is om te voorkomen dat zij vervelende dingen mee het huis in nemen, waar de pups misschien niet tegen kunnen. Tegen de tijd dat de B’tjes eind februari uitvliegen, zullen we 2.000 pootjes door de Dettol hebben gehaald. En een hekel dat ze eraan hebben……

Vandaag geen bezoek, maar wel: nageltjes knippen, en portretfoto’s maken. Dit is blauw;

Rood;

Groen;

En geel. De neuzen zijn deze week een stukje uitgeschoven, en de lijven eleganter geworden……

Een foto van Hinde zelf, op de leeftijd van 24 dagen. Ook al zie je het haar nu niet meer aan; zij had destijds een blauw maskertje, iets lichter misschien maar vergelijkbaar met dat van het groene reutje.