5 weken: portretjes en standfoto’s

Reutje groen; hij stond vandaag als een huis.

Reutje blauw; werkte vandaag een beetje tegen ;>))

Teefje rood; houdt er niet echt van om gemanipuleerd te worden ;>))

Teefje geel; ondergaat het allemaal soeverein.

Niet alleen uiterlijk maar ook qua karakter zijn er verschillen tussen de B’tjes; de groene reu nog altijd steady en ondernemend; de blauwe rustiger en meer ingetogen. het rode teefje een kleine lieve wildebras met een eigen agenda; het gele teefje rustig en tamelijk dominant. Juist die verschillen in karakter maken het kiezen wie er bij wie gaat wonen nét iets minder evident, want het gaat soms niet alleen maar over uiterlijk; de B’tjes moeten vooral een gelukkkig leven tegemoet gaan! De pups hebben nu buiten de puppyren meer interactie met hun moeder, oma en overgrootmoeder, en ook die onderlinge verhoudingen zijn belangrijk om kritisch naar te kijken. Gelukkig hebben we nog enkele weken de tijd om te kiezen. Tegen die tijd moet ik ook de rust vinden om voor wat betreft mijn eigen keus eens goed naar zowel mijn ogen als mijn hart te luisteren ;>)

Deze week ben ik in Barcelona maar het fort wordt goed bewaakt. De socialisatie gaat dus gewoon door: de B’tjes gaan met Virginie, Manon en Olaf hun eerste korte autoritje maken, dik ingepakt tegen de schouder van hun begeleiders zodat ze rond kunnen kijken; ze gaan verder oefenen in het draven met een halsbandje om en aan de riem (zodat we het gangwerk een beetje knap kunnen beoordelen volgende week); de CD met vuurwerk-, onweer- en andere geluiden gaat dagelijks voor ze aan en ze gaan de harige honden van Manon en Olaf ontmoeten. Vrijdag worden ze ingeënt en onderzocht, en a.s. weekend gaan zij de Siamezen van Rosanna en Guido nader leren kennen. In de week daarna gaan we een schoolklas bezoeken bij een vriendin van Marianne en we gaan heel even de collega’s op de zaak gedag zeggen. Een heel druk programma dus, maar die laatste weken zijn voor de socialisatie de allerbelangrijkste! 

Nu Nikki er is en het aan Virginie kan laten zien verzorgen zij samen vanavond (zondag) een live stream chat sessie vanaf 20.00 uur!

Ik ga de B’tjes deze week missen, dat weet ik nu al!

Huishoudelijk nieuws

De B’tjes verkennen de stofzuiger;

Maar als hij staat te loeien, dan kiezen ze toch allemaal voor de veilige bench ;>)

Het groene reutje durft wel een schijngevecht aan met de mop, omdat die zwijgt;

Het gele teefje laat zien wat ze alle vier kunnen: ongeveer 90% van de behoeften worden nu gedaan op de bak. Niet slecht, voor pups van 5 weken oud…

De waterbak is inmiddels ook gevonden;

En tussen het slapen door wordt fanatiek gestoeid, hier door groen en geel;

Hier door groen en rood, die deze keer onder ligt, maar niet altijd!

Ontdekken wat moeder Hinde daar te kauwen heeft;

En een beetje mijmeren over wat het leven nog allemaal in petto heeft voor een vijf weken oud B’tje….

Maar de wereld buiten de puppyren lokt…. er wordt steeds vaker gezeurd en gesprongen!

En dus mogen de pups ’s avonds steeds een poosje bij ons bivakkeren op het bankstel. Ze zijn dan heel erg zoet, alsof ze beseffen dat ze hun geluk maar niet moesten verspelen….

Blauw beklimt zijn oma Jewel;

En rood schuilt onder moeders rokken;

Maar spelen kan ze ook, hier met haar gele zus.

Ze oefenen het uit elkaar trekken van een konijn ;>)

En als alles opnieuw is gecrashed, zijn wij toe aan een frisse neus!

De Lange Jaap stond er vandaag mooi bij; wit en rood, mijn lievelingskleuren!

De zon stond alleen al wat te laag voor echt mooie foto’s….

Stukje rennen over de glad gereden sneeuw;

Mooi uitkijkje over het ijs in Mariëndal;

Onze oppassers voor de komende week: Virginie met Hinde, Chloe, Jewel en Dune.

Eerste sneeuw

Vanmorgen de zeedijk op met de eerste sneeuwval;

De dames warm ingepakt, met hun sjaalkraag om;

Vanaf dit bankje zie je Texel liggen – normaalgesproken, nu even niet….

En langzaam wordt de sneeuwlaag dikker.

Ik hou ervan! Ondertussen is er zo’n 10 centimeter gevallen. Alleen hoop ik wel dat Virginie vanmiddag voorzichtig van Brugge naar Den Helder rijdt. Zij komt deze week hier oppassen op de B’tjes en de dames, omdat ik maandag naar Barcelona moet voor vergaderingen. Vier dagen zonder pups…. wat zullen ze gegroeid zijn wanneer ik weer thuis kom!