Een goed bezet weekend

Bidaï is begonnen aan zijn “tussenhalsband” van Rogz; zodra hij is uitgegroeid komt er een mooie whippethalsband voor hem.

Hij was afgelopen zondag mee naar een behendigheidswedstrijd en vond het allemaal prachtig.

Van de herrie en de drukte had hij totaal geen last. In de tent, de stoffen bench, mee door de hondenmassa’s, knuffelen met hondenbekenden, kijken aan de ring… hij verblikte noch verblooste.

Tussen de drukte van de behendigheidswedstrijd door, konden Bidaï en zijn roedelgenoten zich heerlijk uitleven in een nabij gelegen wandelgebied. Dankzij zijn roedelgenoten wordt Bidaï een echte waterwhippet, vermoed ik!

Frank en vrij, niemand doet hem iets ;>)

Net al bij Megan vallen nu de eerste melktandjes uit – overmorgen zijn de pups 14 weken oud. Ook bij Hazel zag ik vanmorgen dat er twee voortandjes missen.

Afgelopen weekend was druk en gezellig, ook voor Hazel.

Annemarie kwam logeren, zodat Truffel en Hazel, die maar twee weken schelen in leeftijd elkaar konden leren kennen. Ze hadden het heel erg leuk samen.

Dat was dolle pret op het strand, met af en toe een extra speelkameraad!

Rennen langs de dijk;

Wilde spelletjes op het strand;

Samen de duinen op en af;

En af en toe zand happen ;>))

’s Avonds genoten we van een Indonesisch champagnediner (prima combinatie!) met Noor, Peter, Syl, Ben, Annemarie en Virginie, en onze 10 whippets. Gezellig was het, en mensen, bedankt voor al jullie lieve cadeaus!

De volgende dag waren we opnieuw bij Fort Kijkduin, waar de regiowandeling van de Nederlandse Whippet Club startte, met 43 mensen en 36 whippets, een Italiaantje en twee Podenco’s.

Het weer was net als vorige jaren: zonnig, winderig en fris, zoals het vaak is in Den Helder.

We kwamen halverwege de wandeling mijn moeder tegen in Mariëndal, met de verse kippensoep, maar hadden haar helaas geen soepkommen etc. gebracht. Dom, dom dom….. De soep werd toen verplaatst naar het eindpunt van de wandeling ;>)

Hazel was er ook bij, en werd meestentijds in een rugzak gedragen door mijn broer Ronald; halverwege de wandeling is zij met Syl en mijn moeder meegegaan in de auto.

Laatste stuk terug over het strand; ondertussen hadden de reuen het voorjaar in de kop en moesten de dames in de groep nog wel eens een correctie uitdelen ;>)

De laatste loodjes voor de soep…..

Die op ons wachtte op een beschut plekje om de hoek bij Fort Kijkduin. Hij was weer heerlijk mam, en ook de home made cupcakes van Jolanda Keizer gingen allemaal schoon op. Het was een geslaagde wandeling, ondertussen één van de favorieten onder de wandelende NWC leden. Wie had dat gedacht, van Den Helder, dat toch doorgaans geen positief imago heeft in Nederland…..

Annemarie en Virginie hebben ook leuke blogs gemaakt over hun weekend bij ons in Den Helder. Veel leesplezier!

http://ballisticwhippets.wordpress.com/2012/04/02/hazel-en-truffel/

http://dustndunes.wordpress.com/2012/04/03/weekendje-den-helder/

 

Update Megan

Met Megan gaat het prima; ze is inmiddels 13 weken oud en geniet van haar leven in ’t Zand, waar steeds meer mensen haar kennen.

Ze is begonnen met wisselen, de eerste voortandjes zijn er al uit, en en daar hoort een ondeugend oortje bij! Die oren zullen de komende maanden alle kanten op gaan staan, zolang er nog gewisseld wordt.

Volop rennen, op het Texelse strand. Vorige week zijn Marianne en ik samen naar ringtraining geweest, en na afloop hebben Megan en Hazel heerlijk samen gerend op een enorm veld. Het is erg leuk om de nestgenootjes regelmatig terug te zien!

Weekendje Soestduinen

Afgelopen weekend verbleven Elly, Nikki, Virginie en ik met onze honden in het mooie Hilton hotel in Soestduinen.

Het was een bedankje voor al het werk dat zij hebben verricht om ons B-nest te helpen grootbrengen.

Een heerlijke combinatie van wellness met wandelingen met de honden……

Onze eerste wandeling was rond en door het stuifzand in Soestduinen;

Waar de volwassen honden – hier Zoë en Ivy, en hierboven Maestro – zich heerlijk konden uitleven.

Hazel had Mozart als chaperonne ;>)

Net als Zoë en Ivy zijn ook Dusty en Dune vaste speelmaatjes;

Met z’n allen achter de vreemde eend in de bijt aan….

Omdat Hazel maar kleine afstanden mag lopen, hadden we de hondenbuggy mee. En om het duwwerk te verlichten werden zowel honden als mensen voor het karretje gespannen ;>)

Hazel was het er eigenlijk niet mee eens, maar maakte toch maar het beste van haar gedwongen ritjes….

Hazel onder de hoede van haar oppasengelen ;>)

Door het mulle zand; dit gebeurt er wanneer je trekhond en je trekmens ieder op een andere manier om een boom heen willen ;>)

Toch was het een prima oplossing die ervoor zorgde dat we het hele rondje om het stuifzand konden doen;

Daarna een simpele lunch op het terrasje in het bos;

In het hotel waren de dames en heren flink op de bedden aan het keten.

Vooral Ivy sloofde zich enorm uit voor Mozart ;>)

Zo’n enorm en lekker verend bed is natuurlijk een uitkomst wanneer je wat wil stoeien, zoals hier Dusty en Dune…

Je mocht per kamer eigenlijk maar twee honden meenemen, dus waren van mij alleen Hinde en Hazel mee.

Hazel deed het prima op de hotelkamer en gaf het steeds netjes aan wanneer ze naar buiten moest!

De volgende middag hadden we met Rosanna, Guido en Manon afgesproken in Soesterberg;

Zodat Hazel, Ryan en Bidaï elkaar terug konden zien;

Er werd woest gespeeld;

Ryan en Bidaï waren goed aan elkaar gewaagd;

Maar ook vandaag werd na het geren en gespeel de hondenbuggy ingezet; het onbegrip druipt eraf bij Ryan, Bidaï en Hazel ;>)

Ryan;

Hazel;

Bidaï;

Na een gezamenlijke lunch vertrokken we huiswaarts, met uitgetelde hondjes in de achterbak. Bedankt iedereen, voor de gezelligheid!