Jazz on the move

Ik kwam weer een schitterende gangwerkfoto tegen van Jazz, de vader van onze Hazel, Megan, Bidaï en Ryan. Hij heeft laatst de mooie titel Verbandssieger 2012 in de wacht gesleept. Ik ben nog altijd even enthousiast over deze reu…..

Stranddate

Op een mooie avond nam Ronald de volwassen whippets mee op wandeling en sprak ik met Marianne en Arend af op het strand, zodat Hazel en Megan samen konden rennen. Zeven maanden oud zijn de dames nu.

 

Gezellig worstelen in het zand…..

Meeuwtjes opjagen;

Ja, jullie worden bedankt!

De ultieme krachtmeting;

Tikkertje spelen met Arend; geen land mee te bezeilen ;>)

Synchroon rennen kunnen ze als de beste;

Maar als ze per ongeluk in veel te diep water belanden wordt het allemaal wat rommelig en ongecoördineerd ;>)

Het levert wel spectaculaire waterverplaatsingen op!

Weer veilig aan land!

Een gezellig intermezzo met een ander clubje honden;

Maar samen is eigenlijk nog het leukst….

Megan’s prachtige dubbele flip ;>))

We hebben het geluk dat we zo dicht bij elkaar wonen; Megan en Hazel hebben daardoor regelmatig plezier met elkaar. Soms vliegen ze elkaar wel even in de haren, maar direct daarna is het weer dik aan…..

Cats and dogs

Ronald is geen kattenmens; misschien draagt het feit dat hij er allergisch voor is erbij toe. Hij stuurde me dit prentje over de getoonde emoties door kat en hond. Van harte gefeliciteerd met je 54e verjaardag Ronald!

Ik heet….

De nieuwe halsbanden zijn binnen; geel voor Hazel, en voor de andere dames hun gebruikelijke kleur bij deze halsbanden; donkerrood voor Chloe, donkerblauw voor Jewel en donkergroen voor Hinde.

Mijn moeder en Ronald waren niet zo blij als ik, met de geruite halsbanden uit Zwitserland, die we het afgelopen jaar hebben gebruikt. Ze vonden ze prachtig, maar konden niet onthouden welke band bij welk hondje hoorde, en mijn moeder vond het over het hoofd aan- en afdoen niet leuk voor de dames, vooral wanneer zij de verkeerde (en dus soms te krappe) halsband om hadden gekregen.

En ja, wie zijn er overdag met de dames in de weer……. juist, en dus heb ik geluisterd naar de klaagzangen en weer “fool proof” halsbanden bij Maria besteld, met de namen erop, en gewone sluiting met gesp. En eigenlijk vind ik die vorm nog altijd het mooiste passen op een whippethals. We krijgen er buiten altijd veel complimenten over. Maria maakt ook altijd de puppy halsbandjes die onze pups meekrijgen wanneer zij uitvliegen. Bedankt weer Maria!